Nu poți pune preț pe o urare venită din suflet, în spiritul creștin al sărbătorilor. De fapt, poți pune, iar la Primăria Alba Iulia prețul ăla e fix 32.900 lei. Atât a plătit instituția pentru „achiziție mesaje instituționale de Paște”, adică pentru ca presa din Alba Iulia, aia liberă, independentă și imparțială să ne transmită urările lui Pleșa.
Practic, în timp ce colegii lui Pleșa din USR acuză, pe bună dreptate, folosirea banului public pentru a cumpăra presa, Primăria Alba Iulia face fix asta, fiind probabil cel mai mare finanțator al presei locale.
În multe situații, pare că Pleșa e un valutist pus pe chef, iar presa locală e o formație de lăutari pe fruntea cărora edilul lipește hârtii de sută. De exemplu, ca să-i transmită mesajul instituțional, televiziunea aia locală unde Pleșa merge și plânge cu lacrimi de crocozaur pe umărul unui moderator agramat, ce nu-i în stare să facă un acord între subiect și predicat nici dacă-i dai un ghem de ață gramaticală, primăria a plătit 5.000 de lei.
Sigur, genul ăsta de „pay-off” nu-i vreo noutate, fiind un model practicat și de cei dinainte de Pleșa, de foștii lui colegi din PNL. Că doar vă mai povesteam și atunci despre cum zburau banii publici pentru cuvinte de bine. Acum, însă, pare că nivelul e cu totul altul. Acum se dau, pentru o urare, cât se dădea în vremea vechii conduceri pentru promovarea unui festival, în an electoral.
N-o să insistăm cu numele publicațiilor care au încasat pentru urările astea de Paște, că nici nu le știm pe toate. Serios, voi știți 10 publicații în Alba Iulia, care să aibă și cititori, nu doar unul-doi cărăuși de copy/paste?
O să facem, la momentul potrivit, și un calcul cu toții banii dați de administrația Pleșa „presei”. Cel mai probabil suma trece de milion. Pentru moment, însă, stăm și savurăm urările de Paște, că doar nu-i sentiment mai frumos decât ăla să ți se ureze ceva, pe banii tăi.
Bani aruncati