Reprezentanții Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Alba, entitate aflată în subordinea Instituţiei Prefectului – Judeţul Alba, au participat în sistem de videoconferință în cursul zilei de astăzi, joi, 13 februarie a.c., la bilanțul activității pe anul trecut.
Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Alba primește și soluționează cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple, administrează și valorifică registrele județene de evidență a pașapoartelor, în conformitate cu prevederile legii.
Sub coordonarea prefectului Nicolae Albu, s-a urmărit permanent creșterea calității serviciului de eliberare de pașapoarte. A fost introdusă posibilitatea programării pentru depunerea cererilor de elibearea a documentelor de călătorie pe site-ul hub.mai.gov.ro/epasapoarte începând cu ziua în curs. Deși termenul legal de eliberare a pașapoartelor simple electronice este de 15 zile lucrătoare, în prezent, termenul mediu de soluționare a cererilor este de două zile lucrătoare. Cetățenii au posibilitatea, la momentul depunerii cererii, să aleagă să fie notificați prin SMS, fără nici un cost suplimentar, despre momentul în care pașaportul simplu electronic ajunge în ghișeu și poate fi ridicat de solicitant. De asemenea titularii de documente de călătorie sunt notificați prin SMS cu șase luni înainte de termenul de expirare a acestora.
Pentru a evita deplasarea la ghișeu pentru ridicarea pașaportului simplu electronic, solicitantul are posibilitatea să ceară, la momentul depunerii cererii, să-i fie trimis la adresa de domiciliu sau orice altă adresă de pe teritoriul României în mod gratuit, prin intermediul serviciului de curierat al Poștei Române.
În contextul aderării României la Programul Visa Waiver (programul de scutire de vize al S.U.A) la nivelul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Alba au fost implementate o serie de măsuri pentru consolidarea integrității procesului de eliberare a documentelor de călătorie, astfel încât să fie respectate angajamentele asumate față de partenerul american.
Calitatea serviciului prestat către cetățeni a crescut constant, printr-o mai bună organizare a activității la ghișeu, introducerea programărilor online și scurtatrea timpilor de soluționare a cererilor pentru eliberarea pașapoartelor electronice.
Timpul mediu de soluționare a cererilor a scăzut de la 5,44 zile în anul 2019, la 1,73 zile în cursul anului 2024.
Au fost manifestate preocupări constante pentru ca cetățenii să poată să se programeze online pentru depunerea cererilor, suplimentându-se locurile disponibile pe portalul hub.mai.gov.ro, ori de câte ori a fost necesar.
Numărul pașapoartelor simple electronice eliberate a evoluat ascendent în fiecare an. O scădere semnificativă a cererilor se înregistrează doar în anul 2020, și este cauzată de pandemia de Covid-19, instituirea stării de urgență și limitarea sau interzicerea circulației persoanelor.
În cursul anului 2024 au fost soluționate 17.635 cereri pentru eliberarea pașapoartelor.
”Doresc să felicit angajații Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Alba, și pe șeful acestei structuri, dl. inspector principal de poliție, Diniș Florin Vasile, care prin profesionalism și implicare au reușit soluționarea cu operativitate a cererilor cetățenilor, care au solicitat pașapoarte. Activitatea acestora a determinat creșterea calității serviciilor prestate, fiind preluate numeroase cereri și pentru solicitanți cu domiciliul în alte județe” a declarat prefectul Nicolae Albu, prezent la activitatea de prezentare a bilanțului SPCP Alba.
Instituția Prefectului – Județul Alba