Risipa banilor în Primăria Alba Iulia. Cum să toci zeci de mii pe o aplicație aproape inexistentă

De ani de zile, ni se tot spune că Alba Iulia e „smart city”. Mă rog, șmecherii care conduc orașul ne tot zic asta, în timp ce toacă o căruță de bani pe fel și fel de chestii care fie nu există, fie sunt inutile, fie au un impact ridicol de mic.

N-o să facem acum o listă cu tot ce e considerat „smart”, dar lipsește cu desăvârșire în Alba Iulia, că n-o să terminăm textul ăsta nici la toamnă.

Recent, Primăria Alba Iulia a plătit peste 50.000 de lei pentru mentenanța unei aplicații care abia dacă există. O aplicație care-i, cel mult, o ironie adusă conceptului de „smart city”.

În cadrul mirobolontului concept plin de nimic, „Alba Iulia Smart City”, a fost creată o aplicație numită „e-alba iulia”. E! Ete fleoșc! Anul era 2016 iar aplicația asta ieșea pe piață de 1 decembrie și se lăuda că e „aplicația de smart turism a primului proiect de Smart City” din România.

Chestia asta urma să te „răsfețe” cu „cele mai interesante indicii și informații despre Cetatea Alba Carolina”. I shit you not!

Normal, am descărcat aplicația, pentru că normal că am descărcat-o, doar muream de curiozitate să mă răsfăț cu indiciile și informațiile interesante. Și-am aflat din aplicația asta fix o pluă.

O primă linie cu niște „știri”, dacă pot fi numite așa. Dacă ajungi la a 10-a știre ești deja prin 2019, semn că te rupe aplicația asta cu cele mai interesante informații. Da’ nu-i nimic, că are și o hartă. Google maps gen. Mai sunt și trei categorii: Events, Municipality și Tourist atractions.

La „events”, aplicația lui pește prăjit are „The Guard of the Fortress”. Atât. Trei rânduri despre garda cetății. Și gata!

Categoria „municipality” are 3 (TREI) chestii: 1 – plată taxe și impozite locale, cu un text scurt în care ești trimis către ghișeul.ro, stațiile de selfpay și încă vreo 3 informații pe care le găsești oriunde; 2 – Sistem de realitate augumentată – o poză cu Muzeul Principia și 3 rânduri, fără link spre ceva, doar ți se zice să de duci la Muzeul Principa. Suuper! 3 – Program Centrul de Informare. Unde, desigur, e programul.

Citește și: Jaful banilor europeni în Primăria Alba Iulia. Administrația Pleșa „pedalează” contracte spre firmele prietene

Categoria „Tourist atractions” e o listă cu 31 de chestii de văzut, fiecare cu o scurtă descriere și poziția pe hartă. O compilație de tip wikipedia meets google maps. Ceva demn de cea mai cea aplicație. Am râs, însă, la o parte din „atractions”, căci totul e în engleză: <<The Romanian Museum „Principia”>>, de exemplu. Așa e când dai zeci de mii din bani publici și primești „Muzeul roman Principia” tradus cu google translate. <<The 1918 Union>> e numele Sălii Unirii, „Tricolor Square” e Piața Tricolorului, tradusă tot cu google translate, evident, că cineva normal la cap ar fi tradus cum trebuie, „National Flag Square” . Dar mna, detalii.

Să vă povestim, însă, și despre bani. Că despre asta e vorba. Proiectul din care a făcut parte și construirea acestei „aplicații” e terminat de mult. S-au dat banii, s-au făcut cumpărături, s-au plătit contracte și salarii, iar în urma lui am rămas cu aplicația. O aplicație care are 1.000+ descărcări. Adică e o glumă, practic nici nu există. În 6 ani au descărcat-o 1.000+ oameni? Pardon, a fost descărcată de 1.000+ori, că-i posibil ca niște unii din Primărie să o tot descarce, instaleze, dezinstaleze și descarce iar. A fucking JOKE!

Citește și: Pleșa și reforma. Un fost condamnat penal e noul șef la Resurse Umane în Primăria Alba Iulia

Cu toate astea, Primăria încă plătește. Acum la buget, desigur, căci proiectul e gata de ani de zile. Ce plătește? Păi mentenanță dom’le, mentenanță. Aplicația asta e făcută de o firmă din Cluj Napoca, Global E Business Solution Group SRL. An de an, Primăria bagă niște bani în conturile acestei firme, prin atribuire directă, desigur, ca să facă mentenanță și suport. Că, sanchi, sunt „servicii necesare pentru sustenabilitatea proiectului”. Noaptea minții! Sustenabilitatea unei aplicații de tot rahatul, cu o mie de descărcări în 6 ani!! Wow.

Citește și: Călin Mătieș, părăsit de consilierul personal. Iulian Bunea a renunțat și la funcția de secretar al organizației municipale a PSD Alba Iulia

Acum vreo două luni, Primăria lui Gabriel Pleșa plătea, achiziție directă, suma de 52.200 lei, plus TVA, pentru aceste servicii de mentenanță și suport. În aplicație, cum ziceam, găsiți vreo 5 – 6 comunicate de presă care să nu fie mai vechi de un an. Bașca, ultima actualizare a aplicației – anume când au mișcat ăia ceva la ea – datează din vara anului trecut. Probabil o verificare de rutină și update la niște chestii, tipul de update automat. Și, iaca, 52.000! Să trăiască să cinstească!

Citește și: Felicitări domnului Ciprian Hârceagă, pentru concursul câștigat mâine! Noul șef al Poliției Locale Alba Iulia!

Acum un an de zile, tot pentru acest tip de servicii, Primăria Alba Iulia le plătea celor de la Global E Business Solution Group doar 38.400 lei, plus TVA. Deh, între timp s-a scumpit benzina, gazul, e secetă, din-astea.

Citește și: Posturi cu dedicație în cadrul unui proiect ce vizează „creșterea integrității, transparenței și eticii” în Primăria Alba Iulia

Practic, pe lângă zecile de mii tocați în proiectul inițial, de vreo doi ani am plătit peste 100.000 de lei, dacă punem și TVA la socoteală, ca să avem mentenanță la o panaramă de aplicație! Eficiență și responsabilitate față de banul public, marca Gabriel Pleșa!

3.7 6 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest

0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile