Recunoaștere europeană. Pita de Sântimbru, produs tradițional românesc cu certificare

Pita de Sântimbru a devenit un produs tradițional certificat cu calitate europeană, iar Călin Matieș a reușit promovarea imaginii României și a calității produselor autentice românești în Europa.

După ce România a rămas ultima din Europa în ceea ce privește schemele de calitate națională și promovarea produselor tradiționale în comunitatea europeană, s-a reușit recunoașterea acestor produse nu doar de către români, ci și de către Europa.

”Din momentul acesta, Europa îl recunoaște ca și un produs de calitate europeană superioară, sănătos. Acest demers a dus la recunoașterea produsul tradițional românesc pe plan european. Acest lucru înseamnă că nouă produse tradiționale românești sunt certificate cu calitate europeană superioară. Pe produsul tradițional nu a existat o astfel de schemă de calitate și a fost notificat de Europa acum patru luni, iar primul produs tradițional notificat de Europa este Pita de Sântimbru. Până acum, România a pierdut 6 milioane de euro pentru că nu avea scheme de calitate naționale. O schemă de calitate națională înseamnă un produs de calitate garantată de Uniunea Europeană. Deci, produsul respectiv trebuie să aibă o identificare europeană, trebuie să fie de o calitate aparte, deosebită, fără chimicale, fără aditivi, etc, și recunoscut de Europa. Până acum, România nu a avut așa ceva. Produsul tradițional este prima schemă de calitate înregistrat la nivel european de către România. De acum înainte, dacă un neamț vrea să facă un astfel de produs tradițional trebuie să adopte normele din România, și își face produs tradițional. Italianul dacă vrea să-și facă produs tradițional, la fel.

Cumva România a dat și o linie către Europa referitor la o schemă de calitate națională. România nu a avut niciun produs și cred că de trei ani ne luptăm și tot tragem speranțe și ne certăm cu toți miniștrii care au fost la conducere, ca să certificăm produsul în Europa. Uneori am crezut că nu se dorește ca România să aibă o schemă de calitate europeană, dar în final s-a adoptat și Europa l-a notificat. Avem deja nouă produse recunoscute în Europa. România a prins gustul, a văzut că se poate și sunt pregătite scheme de calitate noi pentru realizarea de rețete consacrate, înseamnă că se fac produse pe stasurile din 60”, ne-a declarat Călin Matieș, președintele Asociației producătorilor de produse tradiționale, ecologice “Alba Transilvania” și proprietarul barandului românesc Pita de Sântimbru.

Această recunoaștere a calității superioare a produsului tradițional aduce beneficii și posibilitatea de a accesa fonduri europene de 150.000 de euro doar pentru promovare la nivel european și mondial. Astfel, produsul românesc devine vizibil ca o schemă de calitate, iar Europa va ști și va recunoaște semnul de produs tradițional european, va recunoaște acel logo.

foto: Calin Maties

5 2 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest

0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile