Proiectul de Hotărâre cu numărul 145 din 16 aprilie 2025 privind aprobarea contribuţiei Municipiului Alba Iulia la Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local pe anul 2025 a fost publicat în Monitorul Oficial Local urmând a fi supus votului consilierilor locali în data de 29 aprilie 2025.
Citește și: 25 aprilie 2025. Majorarea tarifelor de călătorie cu autobuzul, dezbatere publică la Primăria Alba Iulia
Proiectul de Hotărâre în forma propusă de inițiatorul Gabriel Codrul Pleșa, primar al municipiul Alba Iulia:
Art.1 Aprobă contribuția Municipiului Alba Iulia la Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local pe anul 2025 în cuantum de 4.000.000 de lei.
Art.2 Direcţia cheltuieli din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia va duce la îndeplinire sarcinile din prezenta hotărâre.
Art.3 Prezenta hotărâre poate fi contestată conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Prin prezentul proiect de hotărâre se propune aprobarea cuantumului contribuţiei Municipiului Alba Iulia la Asociaţia Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local pentru anul 2025, în sumă de 4.000.000 de lei.
Conform Hotărârii Adunării generale a Asociației nr. 8/2025 privind aprobarea necesarului estimat de contribuții/compensații ale membrilor pentru funcționarea serviciului de transport public local, a fost stabilită cota de contribuție aferentă municipiului Alba Iulia în cuantum de 4.000.000 lei pentru anul 2025.
Cuantumul contribuției a fost stabilit în cadrul Asociației în conformitate cu prevederile statutului aprobat.
Potrivit art. 6 din Statutul AIDA-TL, sursele de venit ale asociaţiei sunt :
a) surse externe
b) dobânzile rezultate din plasarea sumelor disponibile în condiții legale
c) donații, sponsorizări sau legate
d) contribuții ale membrilor și/sau compensații ale membrilor
e) redevențe aferente serviciului vărsate de operator conform contractului de delegare de gestiune
f) cotizații ale membrilor
g) fonduri comunitare nerambursabile, atrase pe bază de proiecte
h) împrumuturi interne sau externe, contractate și garantate de Unitățile Administrativ- Teritoriale membre
Conform art. 11 din statut Asociații au următoarele obligații:
a) să mandateze asociația, ca în numele lor și în interesul colectivităților locale să exercite competențele și atribuțiile pentru funcționarea serviciului public.
b) să susțină activitatea asociației pentru îndeplinirea obiectivelor și scopurilor pentru care a fost constituită.
c) să contribuie cu bunuri sau cu fonduri la constituirea patrimoniului inițial și la formarea mijloacelor materiale și financiare necesare desfășurării activității acesteia.
d) să contribuie la finanțarea din bugetele locale a cheltuielilor curente și de capital al asociației în conformitate cu cotele de contribuție ce le revin.
e) să achite, la termenele cuvenite, cota de contribuție și a cotizației anuale.
f) să pună la dispoziția asociației, spațiu pentru sediu, terenuri sau orice alte construcții, echipamente ori dotări specifice necesare desfășurării activității proprii, precum și sistemele de utilități publice aferente serviciului pentru care a fost mandatată.
g) Să respecte statutul, actul constitutiv și hotărârile organelor de conducere ale asociației.
În baza art. 16, alin. 2, litera c, Adunarea Generală a AIDA-TL are atribuţia aprobării situaţiilor financiare ale Asociaţiei pentru exerciţiul financiar încheiat şi a proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al Asociaţiei pentru următorul exerciţiu financiar.
[…] Citește și: Primăria Alba Iulia, contribuție de 4.000.000 de lei la AIDA – TL pentru anul 2025 […]