Mai 40 de puncte de pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local de astăzi. Peste unele s-a trecut în viteză, peste altele cu circ. PUZ-uri, PUD-uri, investiții, spații, draci și laci, ședința de azi a avut de toate. Nimic însă despre rampa de gunoi, aia a cărei autorizație de funcționare expiră în nici 3 săptămâni.

A existat un proiect pe ordinea de zi, votat de consilieri, prin care s-a aprobat valoarea finală a investiției în rampele de gunoi subterane, care a ajuns la 11 milioane, față de 13 cât fusese estimat inițial. Să fie bine. Și, după ce la final am cerut o lămurire, mi s-a spus că da, toate locurile în care vor fi amplasate astfel de rampe vor avea câte 4 containere subterane, să se poată face colectarea selectivă, pe patru fracții, așa cum cele legea de mai bine de un an și cum, tot de mai bine de un an, ne facem că nu vedem în Alba Iulia. Altfel, există deja două astfel de rampe, în Centru, însă ele sunt nefuncționale. Orișicum, una peste alta, proiectul de construire a pubelelor, în subteran, e unul bun și necesar, și nu putem decât să sperăm că se va face la timp și că va fi funcțional.

Ce ne facem, însă, cu rampa aia temporară de stocare a deșeurilor, aia de transbordare, care acum e la Bărăbanț și unde se mai poate depozita doar vreo 3 săptămâni?

La început de an, pe data de 16 ianuarie, APM a suspendat licența celor de la Polaris, ca urmare a unor controale de la Garda de Mediu. Puteți citi aici.

Ulterior, Alba Iulia a rămas câteva zile sub gunoaie. Puteți citi aici.

S-au făcut comitete de inițiativă, de urgență, de dracu să le ia, iar băieții din administrație și instituții au fost ajunși din urmă de prezent. Așa că s-a găsit varianta, temporară, de a lăsa rampa din Bărăbanț să funcționeze până la încă maxim 60 de zile.

Timp în care, așa cum a promis solemn, Paul Voicu și administrația au să găsească o soluție.

Și au găsit o primă variantă – epic fail – la Partoș. N-a fost să fie, s-a retras.

O altă variantă luată în calcul a fost pe șoseaua de centură, pe terenul deținut de Petre Constantinescu. Acolo însă a fost o combinație cam ciudată, că prețul cerut celor de la Polaris era super mare – și ar fi trebuit apoi inclus în prețul colectării – bașca ar fi însemnat ca, automat, să le dea autorizație de depozitare și celor de la Finnanciar Urban, care operează la Blaj.

Cei de la Finannciar Urban – care duc gunoaiele prin Argeș – au început însă să depoziteze acolo deși n-au nici o autorizație de la APM. Iar Garda de Mediu, pare-se, încă doarme.

După varianta asta, s-a căutat o alta, de data asta de către cei de la Polaris, care au vrut să facă o astfel de rampă de transbordare la Galda de Jos. N-a fost să fie nici acolo.

Ei bine, și iată-ne astăzi, când mai sunt vreo 3 săptămâni, poate nici atât, până expiră termenul acela, iar Primăria nu zice nimic.

Mă rog, nu zice din proprie inițiativă, și asta pentru că nici nu prea are nimic de zic. Însă i-am întrebat, la final de ședință de Consiliu Local, care-i stadiul acestei probleme.

Și, zice domnul Voicu Paul, suntem cam tot acolo unde eram și acum 40 de zile. Adică, nu există încă o soluție. Motiv pentru care administrația – Primăria adică – a luat legătura cu reprezentanții firmei Wagons Mentainance SRL – cei care au biznisul lângă rampa temporară din Bărăbaț – asta care încă funcționează – și care făcuseră reclamații în repetate rânduri. Și le-au cerut oamenilor ălora să fie de acord să prelungească termenul pentru găsirea unei soluții cu încă 30 de zile. Adică, să se depună în continuare tot acolo. Iar oamenii ăia ar fi fost de acord.

Ceea ce, desigur, nu înseamnă nimic. Căci nu ei trebuie să fie de acord ci APM-ul. Adică, tocmai Agenția de Protecție a Mediului – onor doamna Popescu – care au suspendat licența pentru acel teren și care – sub presiunea situației, a instituțiilor, a partidului – și chiar sub presiunea atmosferică – a decis că hai, fie, treacă de la noi, vă mai dăm 60 de zile să rezolvați problema, a trebui acum să fie de acord cu încă o prelungire de 30 de zile.

Iar Garda de Mediu – care, cum ziceam, e încă într-o stare de amorțeală – să rămână așa, un vigilent privitor de la distanță.

Or, dacă a mers 60 de zile după, dacă mai merg încă 30, de ce să nu meargă încă 60, sau 120 sau 12 luni, sau 12 ani, până rezolvă Dumitrel și CJ cu rampa de la Galda, cu acel super sistem integrat de management? Chiar așa, de ce nu?

Pe de altă parte, nu poți să n-ai puțină compasiune față de Paul Voicu și actuala administrație. Adică, în toate alte localitățile se merge așa, românește, pe burtă, pe după lege, numai aici, la Alba Iulia, trebuie găsită o variantă legală? Și-apoi, în luna asta și ceva, cât a trecut de la perioada suspendării, oamenii au încercat. Chiar au venit cu niște idei, Partoș, Galda, Șoseaua de Centură. Sigur, niște idei proaste, nu tocmai funcționale, dar totuși idei.

Așadar, vom asista la o amânare. Punem de pe acum pariu că PARTIDUL va decide că APM e de acord cu amânarea. Adică să ducă tot acolo gunoaiele, până către sfârșitul lui Aprilie. După care, dacă nu se găsește o altă variantă – și nu se va găsi – se va mai amâna o dată, până către sfârșitul lui Mai. Și uite așa, până trec alegerile. Iar după alegeri… păi după alegeri who the fuck cares? Fie vor avea Voicu & Compania 4 ani la dispoziție să rezolve problema, fie nu va mai fi problema lui. Deci, hai, noi să fim sănătoși. Să fie bine, ca să nu fie rău, că binele înfrânge!

Lasa un raspuns

avatar
  Aboneaza-te  
Notificare