Jaful banilor europeni în Primăria Alba Iulia. Administrația Pleșa “pedalează” contracte spre firmele prietene

Cu excepția câtorva proiecte mari, rămase de pe vremea când Hava nu vorbea încă bruxelleza și avea chef de muncă în Primărie, proiecte în urma cărora rămâne ceva – restaurarea Cetății; planurile de mobilitate urbană (pe care nu e clar dacă ăștia de acum vor fi capabili să le ducă la bun sfârșit); autobusele electrice (și astea amânate de ăștia noi) – tot ce se întâmplă acum, în materie de „fonduri europene”, e o mare ciupercărie din care o ceată de angajați speciali își rotunjesc veniturile.

Practic, dacă cei din vechea administrație au făcut câteva chestii mari, vizibile, care să rămână orașului, iar la umbra lor au creat o mică industrie de produs și încasat salarii de la UE, ăștia de azi fac doar asta, ciupercăria.

Proiecte cu nume pompoase, obiective necuantificabile și rezultate invizibile, însă cu salarii babane și cheltuieli așijderea. O droaie de bani tocați, în urma cărora rămân doar încasările unor firme de casă și salariile unor speciali din Primărie.

Cargo Bicicleta, Agent de Schimbare al Orașului”. Iată ce nume frumos pentru un proiect ciupercă. Și-acum să vă povestim cum se sifonează banii din proiectele astea, cum ajung ei la firmele prietene.

În data de 16 iunie, Primăria lui Pleșa cumpără piese de rezervă și seturi pentru Cargo-Biciclete, în valoare de 46.000 lei, plus TVA, de la SC Atelierele Pegas SRL. Achiziție directă, prin cerere de oferte.

Achiziție seturi piese cargo biciclete

Urmează un set de achiziții de echipamente multimedia, că doar proiectul e unul inovativ, cu chestii moderne, smart city.

În data de 28 iunie, Primăria cumpără și niște echipamente multimedia pentru Cargo-Biciclete, în valoare de 2.500 lei, de la Heiba Electonics SRL. Aceeași procedură.

În data de 27 iunie, sunt cumpărate alte echipamente multimedia, de la F64 Studio SRL, în valoare de 6.100 lei. Tot achiziție directă după cerere de ofertă.

În 28 iunie e cumpărat un al treilea set de echipamente multimedia, de data asta de la Simus Trading, în valoare de 10.000 lei, tot achiziție directă după cerere de ofertă.

Ei bine, odată cheltuiți banii ăștia, în total vreo 65.000 de lei, pentru a repara și dota aceste cargo-biciclete, Primăria a trecut la etapa următoare: promovare.

Mă rog, promovare e mult spus, fiind vorba mai degrabă de niște cheltuieli cu promovarea, adică bani care dispar rapid și în urma cărora nu rămâne nimic.

În data de 11 iulie, Primăria cumpără „servicii de promovare și evaluare a cargo bicicletelor”, cu 70.000 de lei, plus TVA. Achiziția este una directă, fără anunț publicat, fără cereri de oferte și alte chestii. Pur și simplu, cineva din Primărie a mers la firma asta, Impact Agency SRL și a cumpărat serviciile astea.

Cine este această Impact Agecy SRL, o să întrebați? Păi, aici începe să fie povestea frumoasă. Firma asta, cu sediul în Alba Iulia, în Micești, e înființată în 2018 și are zero angajați. În acte, ea este deținută de o doamnă, Iustina Urdăreanu. De fapt, omul care controlează firma e soțul acesteia, Adrian Urdăreanu. Fiind un tânăr pompier, aproape de pensionare, Adrian e forțat să facă afaceri în felul ăsta.

Citește și: Pleșa și reforma. Un fost condamnat penal e noul șef la Resurse Umane în Primăria Alba Iulia

Cum a ajuns Primăria să meargă la firma unui pompier, o firmă relativ proaspătă și fără angajați, să-i dea 70.000 de lei pentru promovare și evaluare? Păi, Adrian Urdăreanu e bun prieten cu Robert Roman, tătuca banilor tocați pe evenimente. Chiar și pe facebook, cum se vede mai jos, deși nu facebook e cea ce-i leagă pe cei doi, că mai importanți sunt banii din contracte.

Robert Roman este acum un fel de mână dreaptă e stă în buzunarele cele adânci ale bugetului controlat de Gabriel Pleșa. Până să intre în grațiile actualului edil, Roman a fost unul din apropiații lui Paul Voicu și omul care se ocupa de promovarea acestuia. Desigur, după un rapid proces de reevaluare reciprocă, Pleșa și Roman au ajuns la concluzia că se potrivesc super de minune, așa că au uitat trecutul și au privit înainte, spre evenimente, bani și alți bani. Și iar bani. Pleșa a putut să urce pe scene, la câmpenești organizate de Primărie, să zică nimicuri la microfon, despre cum va face totul, rând pe rând, în timp ce Roman a primit mărire de salariu, bani din proiecte europene și mână liberă la tocat banii destinați evenimentelor. Și, evident, ce destinați promovării.

Adrian Urdăreanu, la o un eveniment sponsorizat de Bergenbier. (da, știm, nu știm să blurăm fețe cum trebuie)

Relația dintre Robert Roman și Adrian Urdăreanu datează din urmă cu niște ani buni, de pe vremea evenimentelor organizate de Primăria Alba Iulia împreună cu Bergenbier. Țineți cu toții minte acele câmpenești din Cetate, când Bergenbier aduceau muzică, bere și toate cele, iar Primăria deconta doar niște chestii conexe, cum ar fi cazări și promovări, fără să mai dea bani și pe artiști. Ei bine, Adrian Urdăreanu, printr-o altă firmă pe care o avea la momentul acela, înainte să-și facă această pușculiță numită Impact Agency, lucra cu Bergenbier în diverse campanii. Cea mai de succes campanie fiind, desigur, campania de împrietenire cu Robert Roman, această eminență cenușie a tot ce înseamnă tocat bani pe evenimente.

Ce bani se toacă, de fapt, în acest Cargo Biciclete

Acești 65.000 dați pe piese de schimb și 70.000 pe promovare sunt un pistol cu apă, în comparație cu ce bani se „consumă” cu proiectul ăsta. Adică ce bani zboară în conturile acelei cete de șmecheri din Primăria Alba Iulia, care sunt conectați la ciupercărie.

Proiectul e derulat în baza unui grant, accesat în 1 septembrie 2018 și ar fi trebuit să se încheie în data de 28 februarie 2022. În august anul trecut stadiul de implementare era de 60%.

Citește și: Felicitări domnului Ciprian Hârceagă, pentru concursul câștigat mâine! Noul șef al Poliției Locale Alba Iulia!

Valoarea totală a proiectului, în care Primăria Alba Iulia e partener, este de 3,95 milioane euro. Suma alocată municipiului, și nerambursabilă, este de 153.000 de euro. Adică ăștia sunt banii din proiect, suma eligibilă, orice altă cheltuială urmând să fie suportată de Primărie.

Iar cheltuieli au fost, căci niște oameni au încasat din el, nu glumă. La momentul august 2021, din proiectul ăsta încasau cu mare talent următorii:

Valentin Voinica – 2.000 lei pe lună, pentru o normă de 4 ore

Iulia Alina Breaz – 3.856 lei, însemnând 30% spor la funcția de bază, normă de 3 ore

Magdalena Oargă – 3.856 lei, însemnând 50% spor la funcția de bază, normă de 4 ore

Ioana Maria Cioloca – 2.000 lei lunar, normă de 4 ore

Maria Cîmpean – 3.851 lei, însemnând 50% spor la funcția de bază, normă de 4 ore

Marcian Ion Bogdan – 30% spor la funcția de bază

Tot aici presta și încasa și un fost consilier personal al Primarului Pleșa, plecat între timp din echipa mărețului edil. Cel mai probabil, locul lui a fost luat de altcineva. Adică au scos postul la „concurs”, cum se face, transparent. Probabil există publicat, undeva ascuns, un număr de dosar cu cel care încasează acum.

Citește și: Posturi cu dedicație în cadrul unui proiect ce vizează „creșterea integrității, transparenței și eticii” în Primăria Alba Iulia

Așadar, cam așa stă treaba cu proiectele astea minunate. Se ia o sumă, din care cea mai mare parte merge pe salariile șmecherilor din Primărie, o altă sumă importantă în cheltuieli cu promovări și contracte cu dedicație, iar dacă mai rămâne ceva, doar dacă mai rămâne, se cumpără și ceva util. O roată de bicicletă, o sonerie, un far, ceva să fie pe inventar.

P.S. V-ați întrebat cumva unde-s cargo-bicicletele alea și cum arată? Din informațiile noastre ele există. Sunt vreo două la număr și stăteau ascunse undeva în garajul Primăriei, că erau stricate. Acum probabil le-au reparat și, cu siguranță, au să fie scoase la pozat. Că doar trebuie puse la dosar și niște poze, să justifice toate acele salarii și contracte.

3.9 9 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest

1 Comment
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile
Radu
Radu
21 iulie 2022 20:40

Ce chestie mica ati scos pe piata!!…Da deale mari nu aveti?…Mai vorbim…