Emil Popescu: Când vine vorba despre turism, Primăria Alba Iulia să asculte părerea turiștilor Hațegan și Mătieș?!

Am urmărit, cu atenție și îngrijorare, bătălia de replici dintre domnii Marius Hațegan și Călin Mătieș, pe tema turismului din Alba Iulia. Le-am notat nemulțumirile și îi asigur de toată receptivitatea actualei administrații la această problemă. În calitatea lor de turiști prin Alba Iulia, unul venit din când în când de prin județ, unde analizează diverse gropi în drumurile comunale (dar care așteaptă mult și bine până văd asfaltul), iar altul venit din când în când de la București, unde se joacă de-a patriotismul pe la televizor, au tot dreptul să-și manifeste nemulțumirea, nu?
Ar fi putut avea un meci de replici constructiv, dacă cei doi ar fi venit și cu o propunere, cu o idee de a îmbunătăți actuala situație. N-a fost cazul și nici nu aveam așteptări în acest sens. În ce-l privește pe domnul Mătieș, pâinea – fie ea și de Sântimbru – plus circul pe care-l face zilnic la televizor, nu se pot constitui într-o rețetă turistică. Iar în ce-l privește pe domnul Hațegan, care mai scapă, din când în când, din umbra domnului Dumitrel și fuge la Alba Iulia, preț de o poză, planul său de promovare turistică e pe cât de inexistent, pe atât de cunoscut: petrecerile câmpenești. Din păcate pentru domnia sa, Alba Iulia nu va putea aplica niciodată rețeta pe care, probabil, o va propune în calitatea sa de candidat, anume să organizăm, anual, cel mai mare „Fiii Satului”, care să atragă turiști din toată țara. Alba Iulia nu e, totuși, Mihalț.
Pornind de la nemulțumirile lor și de la faptul că am fost, recent, la Fontainebleau, recunosc că se poate face mai mult în acest domeniu, al promovării turistice a orașului. Tocmai de aceea, voi discuta cu colegii din Primărie și din biroul de turism despre un pachet media al orașului, pe care să-l putem da tuturor partenerilor interni și externi ai municipalității. Poate fi vorba despre un tur virtual al orașului, despre o galerie cu imaginile reprezentative ale orașului, în format 3D, cu principalele puncte de atracție. Desigur, tot acest pachet va putea fi distribuit și agențiilor de turism, spre a-l pune la dispoziția clienților lor. Și va putea fi promovat și online, pe site-urile administrației, precum și pe paginile de socializare. În mod cert, acest pachet media nu trebuie să se rezume la punctele de atracție din oraș, ci trebuie să conțină toate datele necesare unui potențial turist, de la căi de acces, oportunități de cazare, evenimente importante organizate de administrație ori mediul privat, conferințe, etc.
Știu foarte bine că un astfel de pachet nu este soluția miraculoasă și nu va aduce, peste noapte, zeci de mii de turiști la Alba Iulia. E însă o idee, din ceea ce cred eu că poate fi o strategie pe termen lung în ce privește dezvoltarea turismului. O idee care se poate pune în practică într-un timp rezonabil.
În același timp, e infinit mai mult decât ciondăneala celor doi turiști care se visează primari la Alba Iulia. Și cărora, încă o dată, le mulțumesc pentru că și-au manifestat nemulțumirile. Totodată, îi invit să stea mai des prin Alba Iulia, poate în felul ăsta îi vor vizita rude și prieteni din afara orașului și vor putea spune, cu adevărat, că fac ceva pentru turismul local.
Emil Popescu, viceprimarul Municipiului Alba Iulia
5 3 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest

0 Comments
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile