DSP Alba a verificat în luna martie 84 de unități din județ pentru respectarea legislației privind produsele biocide și condițiile igienco-sanitare

În luna martie 2025 inspectorii din cadrul Serviciului Control în Sănătate Publică (SCSP) al DSP Alba au efectuat verificări și controale tematice, conform Planului Național de Acțiuni Tematice de Control emis de către M.S – I.S.S și al Planului de Acțiuni de Control Județean. Acestea au vizat respectarea prevederilor legale în vigoare în ceea ce privește punerea pe piață a produselor biocide și utilizarea lor la producători, importatori, distribuitori și utilizatori, cât și verificarea condițiilor igienico-sanitare în unitățile de alimentație publică de pe raza județului.

Au fost verificate un număr total de 84 de unități în tot județul și s-au aplicat 27 de sancțiuni contravenționale dintre care 15 sancțiuni cu avertisment conform OG 2/2001 și 12 sancțiuni cu amendă contravențională conform HG 857/2011 în valoare totală de 81.200 lei. Unitățile cărora le-au fost aplicate sancțiuni sunt situate pe raza localităților Alba Iulia, Blaj, Sebeș, Aiud, Cugir, Câmpeni, Abrud, Baia de Arieș, Roșia Montană și Mirăslău.

Principalele neconformități constatate au fost:

*La supermarketuri/magazine:

– Neefectuarea operațiunilor de curățenie și dezinfecție precum și neasigurarea dotării și aprovizionării unității alimentare cu materiale specifice pentru curățenie și dezinfecție, contravenind prevederilor Ordinului M.S 976/1998;

– Lipsă sau asigurarea în cantități insuficiente din/în dotarea unităților cu produse biocide și a celor de curățare;

– Utilizarea produselor biocide cu termen de valabilitate expirat;

– Compartimentarea necorespunzătoare a produselor alimentare în spațiile frigorifice;

– Lipsă cursuri NFI (de igienă) pentru personalul angajat, contravenind Ordinului M.S 2209/2022;

– Lipsă control medical periodic personal angajat, contravenind prevederilor HG 355/2007

*La unități de alimentație publică:

– Neefectuarea operațiunilor de curățenie și/sau dezinfecție la locul de muncă, a utilajelor, ustensilelor, suprafețelor de lucru și a ambalajelor în condițiile stabilite de normele igienico-sanitare în vigoare;

– Utilizarea vaselor emailate cu smalțul sărit, ustensile degradate, depozitare necorespunzătoare a produselor alimentare;

– Lipsă control medical periodic personal angajat, contravenind prevederilor HG 355/2007;

– Lipsă cursuri NFI (de igienă) personal angajat, contravenind Ordinului M.S 2209/2022,

– Lipsa evidenței monitorizării temperaturii din spațiile frigorifice;

– Nepăstrarea probelor alimentare din fiecare fel de mâncare servit timp de 48 h în spații frigorifice, în recipiente curate, acoperite și etichetate, contravenind Ordinului M.S 976/1998.

Precizăm că NU a fost dispusă suspendarea activității pentru niciuna dintre unitățile verificate.

Biroul de presă al DSP Alba

0 0 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest

0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile