Amenzi de 38.000 de lei date de inspectorii ITM Alba

Amenzi de 38.000 de lei date de inspectorii ITM Alba

Începând cu ziua de 10 noiembrie 2020 în judeţul Alba se desfăşoară Campania Naţională pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru, securitatea și sănătatea în muncă, în vederea reducerii riscului de contaminare cu Covid-19, campanie dispusă și monitorizată de către Inspecția Muncii.

Inspectorii ITM Alba au verificat 18 societăți comerciale cu un număr de peste 50 de salariaţi. Potrivit prevederilor legale în vigoare (art.17 și art.21. din Legea nr.55/2020 modificată), aceste societăţi comerciale au obligaţia de a-şi organiza procesul de muncă în vederea reducerii riscului de contaminare cu Covid-19, prin munca la domiciliu, telemuncă ori decalarea programului de lucru.

Campania desfăşurată de ITM Alba va continua până la data de 24 noiembrie 2020, inspectorii de muncă urmând a stabili în colaborare cu reprezentanții unităților controlate măsurile adecvate în vederea reducerii riscului de contaminare a lucrătorilor cu virusul Sars-Cov-2 și a sancționa contravențional orice nerespectare a acestor prevederi legale.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 9–14 noiembrie 2020:

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate: 41
Numar de salariaţi ai angajatorilor controlaţi: 8.241
Din care 2.545 femei.
Număr deficienţe constatate: 92
Nr.persoane fără forme legale de angajare : 1

Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 14
Din care:
– 9 amenzi în valoare de 33.000 lei, din care o amendă în valoare de 20.000 lei pentru muncă nedeclarată (1 persoană depistată în lucru fără a avea întocmit contract individual de muncă)
– 5 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractului individual de muncă
– netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaţilor
– neplata orelor suplimentare şi neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale
– neplata drepturilor salariale la termenul prevăzut în contractul individual de muncă
– neacordarea repausului săptămânal şi a sporului aferent
– neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat
– netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificărilor intervenite în executarea contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate: 21
Număr deficienţe constatate: 43
Număr de măsuri dispuse : 43
Angajatori sancţionaţi: 13

Au fost aplicate 15 sancţiuni, din care 13 avertismente, respectiv 2 amenzi în valoare de 5.000 lei.

Numărul evenimentelor cercetate: 1
Numărul evenimentelor în curs de cercetare: 3

Principalele deficienţe stabilite în controale:

– Lipsa fişelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare şi/sau periodică a lucrătorilor
– Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională pentru activităşile desfăşurate
– Lipsa autorizării iniţiale şi a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR
– Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
– Organizarea necorespunzătoare a activităţii la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
– Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate
– Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

 

0 0 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest

0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile