Dacă bine țin minte, băieții de la USR au fost primii care au pus în practică modelul ăsta de campanie electorală. Nici nu mai țin minte dacă erau deja în Parlament sau nu, însă e cert că s-a ales praful de tot acel „Fără penali în funcții publice”. De fapt, nu doar că n-a devenit regulă la nivel național, dar nici măcar la ei în partid n-a fost implementată ca și condiție absolută. Sigur, fenomenul e la un nivel mult mai mic decât în rândul celorlalte partide, că doar USR e un partid mai mic, însă și-au pus și ei penali în fel și fel de funcții, atunci când au putut.

Acel „fără penali” a devenit esența goliciunii promisiunilor politice. Și, cum asta nu era îndeajuns, a devenit un model de campanie electorală în afara campaniei electorale.

Citisem undeva un fel de regulă de urmat, dacă pot să-i spun așa, pentru a avea succes în politică, și care zicea că tot ce trebuie să faci este să găsești o masă de oameni care se îndreaptă într-o anumită direcție, indiferent care, și să te așezi în fruntea lor.

Ceea ce au făcut și cei de la USR cu fără penali. Exista un curent în societate, iar ei l-au exploatat la maxim. Numai și numai în folosul lor, căci „fără penali în funcții publice” e în continuare încadrat în acele limite spre care putem doar tinde și pe care nu le vom putea niciodată atinge, din Tratatul de Peratologie a lui Liiceanu.

A fost însă un excelent exercițiu de campanie electorală, chiar dacă s-a desfășurat în afara perioadei legale de campanie. Și a mai fost și un bun motiv pentru ca USR să intre în contact cu oamenii, să-și creeze niște baze de date ale unui bazin electoral pe care, în viitor, să-l poată exploata, inunda cu mesaje și atrage spre vot.

Evident, celelalte partide n-au rămas impasibile la acest „succes” al campaniei USR.  Urmând învățătura, băieții din PSD au lansat și ei o campanie de strângere de semnături, pentru plafonarea prețurilor la energie. Ceea ce, desigur, toată lumea își dorește în condițiile date, când prețurile la energie au crescut în întreaga lume.

Este, în mod evident, o campanie inutilă, lipsită până și de valoarea unui sondaj, care măcar ia pulsul societății. Exceptând pe cei care produc și/ori vând energice, toată lumea vrea ca prețurile să fie plafonate. Nu e nevoie să faci un sondaj ca să știi asta. Cât despre strângerea de semnături, ea e la fel de inutilă, căci PSD poate cere asta fără semnături. E partid parlamentar, chiar cel mai mare, și poate iniția un proiect de lege care să ceară plafonarea. Practic, toată campania e nimic mai mult decât o electorală.

Cum tot electorală e și campania celor de la AUR, cu strânsul de semnături pentru demiterea Președintelui. Că și băieții ăștia, care nu-s deloc proști, au simțit momentul bun pentru ei. Și  au găsit pretextul unei excelente electorale. Că doar, ca să demiți Președintele, nu de semnături ai nevoie, ci de o majoritate parlamentară care să declanșeze procedura, după care de un referendum la care să decidă cetățenii.

Mai trebuie doar ca PNL să strângă semnături pentru ca, să zicem, prețul cărnii de porc să fie plafonat la 1 leu / kg, că doar vine Crăciunul, iar UDMR să strângă și ei pentru ceva, de exemplu „scoaterea vizelor pentru SUA”. De ce nu?

Să fie toată lumea în electorală.

Și uite așa, acea frumoasă idee cu „fără penali în funcții publice” a creat o sumedenie de rahaturi, mai puțin interzicerea penalilor în funcții publice. Celor de la USR le-a adus notorietate și voturi, iar pe ceilalți i-a învățat să profite de curentele de opinie din societate și să-și facă, nestingheriți, campanie electorală oricând. Bravo!

5 3 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest
0 Comments
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile