Că se va fi terminat sau nu bucata aia de autostradă, de la Aiud la Sebeș, în secolul ăsta, e mai puțin important. Probabil că o să ajungem, cîndva, vorba lui Florin Roman, de la Alba Iulia la Vienna în 7 ore. Atît că, pentru moment, trebuie să plecăm cu vreo 4 ore înainte, ca să ajungem de la Alba Iulia la Sebeș și apoi, cu puțin noroc, în alte 7 ore sîntem la Vienna.

Dar altceva voiam noi să vă zicem aici. Căci dacă pe partea de autostrăzi stăm bine, adică rău, cu drumurile județene treaba merge brici. Poate să vină și ninsoare cu nisip la iarnă, căci domnul Dumitrel s-a asigurat că are cine să întrețină drumurile județene în sezonul rece pînă în 2022.

În urmă cu cîteva săptămîni au fost organizate două licitații – una pentru drumurile de șes din județ – 744 km – și una pentru drumurile din zona montană – 145 km. Pentru prima dintre licitații au fost puși la bătaie 18,73 milioane lei iar pentru cea de-a doua vreo 6,61 milioane lei. Și vorbim doar de întreținerea pe timp de iarnă.

Ei bine, cum era de așteptat, ambele licitații au fost cîștigate de Drumuri și Poduri Locale Alba SA, firmă deținută de chiar Consiliul Județean Alba, care a și organizat licitația. Un fel de noi centrăm, noi dăm cu capul iar cetățeanul marchează banul.

Acum, treaba asta nu e un lucru rău în sine. Cel puțin prin prisma faptului că – spre deosebire de situația în care am fi avut o firmă privată care să primească contractul – la oamenii ăștia – care-s practic în subordinea lui, Dumitrel poate oricînd pune mîna pe telefon și urla. Poate oricînd pune presiune pe ei, să-și facă treabă. De altfel, modelul ăsta de muncă în regie proprie e o chestie cumva patentată de Dumitrel, acest mic control freak în ce înseamnă administratul. Pe de altă parte, ar fi multe de scris și discutat despre motivația acordării cu o oarecare dedicație a acestor contracte. Căci Drumuri și Poduri Locale Alba SA, precum și alte firme pe care Consiliul Județean le deține, de ex. APA CTTA SA, sînt niște superbe entități ocupate de sinecuriși și oameni de partid, în care dezmățul financiar nu ține cont de regulile fiscalității bugetare.

Legat de licitațiile astea, însă, curios e faptul că sumele estimate de Consiliul Județean s-au pupat la marele fix cu ofertele firmei Consiliului Județean. De fapt, nu e deloc curios, căci treaba pare atît de cusută cu ață albă încît n-ar fi de mirare ca taman cei de la Drumuri și Poduri Locale Alba să fie cei care au scris caietul de sarcini.

Spre exemplu, în cazul lotului 2, pentru zona montană, suma estimată de CJ a fost 6.622.559,09 lei, în timp ce oferta Drumuri și Poduri Locale Alba a fost de 6.618.648.52. Adică, nici 4.000 de lei mai puțin. Pentru primul contract, suma estimată a fost de 18.746.703,55 lei, în timp ce oferta cîștigătoare a fost de 18.737.943,76, cu sub 8.000 de lei mai mică decît maximul estimat.

O minunată potriveală, am putea zice. Și mai interesant este însă faptul că aceste contracte, semnate, cum ziceam, în urmă cu cîteva săptămîni, acoperă nu doar iernile ce urmează pînă în 2022, însă și iarna din 2018. Or, așa ceva e chiar interesant. Căci ar însemna că Ion Dumitrel a descoperit o mașină a timpului. Mă rog, una mai performantă, cu care să putem călători și în trecut. Căci mașina timpului cu care ține județul pe loc, respectiv administrația publică, o știm cu toții prea bine.

3
Lasa un raspuns

avatar
2 Subiecte de comentariu
1 Rasunsuri
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Autorul comentariului
goguAlexandru CristorianAndrei Comentarriu recent al autorului
  Aboneaza-te  
cele mai noi cele mai vechi cele mai votate
Notificare
Andrei
Guest
Andrei

Ma mir ca nu vorbiti de firma Elis Pavaje care este tot o entitate care traieste doar din contracte cu statul.

gogu
Guest
gogu

Ati inceput articolul cu cuvantul „licitatie” . Daca au castigat licitatia , inseamna ca altii au pierdut. Sau n-au fost interesati sa participa. Face parte din regulile economiei de piata. Iar despre faptul ca a castigat-o firma a carei actionar unic este CJ Alba , ce sa spun…In alte judete aceste lucdrari , dar si intretinerile si reparatiile drumurilor judetene se dau prin incredintare direvcta „surorilor” DPL , adica firmele al caror actionar unic e CJ-ul din judetul respectiv…Ce stire bomba ati gasit…Mai cautati , mai sunt alte licitatii mult mai interesante…