Vă ziceam într-un text, aici, că băieții clubului Paul Voicu, din Primăria Alba Iulia, au luat deja în calcul – ba chiar demarat discuții – o nouă variantă de amplasare a rampei temporare a deșeurilor menajere din Alba Iulia. Și făcuseră asta încă dinainte de a propune renunțarea la varianta Partoș, adoptată în ședința de Consiliu Local din 28 ianuarie. Numai că, n-au zis nimic, nici în ședință, nici mai apoi, când au fost întrebați.

Ei bine, iată că varianta de care vă vorbeam în informațiile ajunse la noi pe surse se confirmă. Contactat telefonic, Petre Constantinescu ne-a confirmat că au existat, într-adevăr, discuții cu Primăria Alba Iulia, pentru ca aceștia să folosească imobilul pe care acesta îl deține la șoseaua de centură a municipiului.

Practic, este vorba fix de locul în care Salprest, firma lui Petre Constantinescu, opera transferul deșeurilor, înainte să fie duse la groapa de gunoi de la Pîrîul Iovului, cea închisă în 2015, pe vremea când de colectarea deșeurilor se ocupa Salprest.

În principiu aș fi de acord, ca să ajut administrația și populația – zice Petre Constantinescu, zâmbind când zice despre administrație, după care clarifică: Eu nu vreau să ajut oamenii din administrație ci vreau să ajut administrarea cetății, că locuim cu toții aici.

Nu am ajuns încă la un acord, la o înțelegere. Le-am zis că aș fi de acord, într-un fel sau altul, dar nu știu clar ce au ei de gând – mai zice Petre Constantinescu.

Situația nu e deloc simplă. Petre Constantinescu, în momentul care a pierdut licitația pentru serviciul de colectare a deșeurilor din oraș, a fost cam scos din cercul acesta, al administrației. Și, culmea, a pierdut în fața Polaris, care acum operează și care, teoretic, ar urma să opereze și acolo. Precum un făcut, soarta a învârtit roata și, iată, administrația locală e acum în postura de a cere un favor, de a se ruga de Constantinescu și Salprest, să-i ajute, astfel ca Polaris să poată opera în continuare.

Dacă au existat discuții pentru Primărie sau Polaris, Petre Constantinescu explică: Ei (n.r. Polaris) nu vor să se angajeze. Eu trebuie să am o siguranță că cineva îmi preia așa și îmi dă așa.

Nu s-au discutat încă sume de bani. Însă, absolut normal, Primăria va trebui să plătească, dacă se ajunge la o înțelegere. A fost o discuție amicală, așa, mai mult să mă testeze, nici eu nu știu.

În privința rampei, ea a fost autorizată, însă ar trebui să treacă printr-o nouă procedură. Cei de la mediu ar trebui să o reautorizeze. Cei de la APM par să fie de acord cu locația, însă la fel, pentru rampă de încărcat/descărcat.

Terenul, după cum se vede în imagini, e împrejmuit, e betonat locul și nici nu e aproape de locuințe. Există curent, fosă septică, utilități – din ce ne-a zis Petre Constantinescu, și din ce am văzut și noi, ulterior, când am mers acolo.

Urmează, dacă Primăria va decide, să mai aibă loc o discuție și o înțelegere. Eu sunt dispus să ajut, nu se pune problema, dar nu vreau să ajung în situația în care să mă încurce – concluzionează Petre Constantinescu situația și posibila înțelegere.

Ce-i drept, locul respectiv este la o distanță rezonabilă, mult mai mare decât cea solicitată de lege, față de locuințe. Există câteva firme în zonă, însă terenul e împrejmuit. Locul, așa cum se vede pe harta de mai jos, este tot în Bărăbanț, peste linia de cale ferată. Adică, la destul de mică distanță de locul actual al rampei temporare, cel care și-a pierdut autorizația de mediu și trebuie închis în termen foarte scurt. Adică, nu mai e chiar în curtea și vecinătatea unor firme – cei cu reparațiile de vagoane, cei cu depozitul de gaze sau cel cu silozurile de cereale – însă tot destul de aproape de ele. Dar suficient de departe cât să fie legal.

Însă, dacă mergem pe hartă, cum se vede în cea de mai sus, mai la dreapta, spre Ciugud, acest nou loc este la 500m distanță de terenurile de la Teodora Golf Club, deținute de Ioan Popa (Transavia).

Sigur, asta n-ar trebui să fie o problemă, că terenul de golf nu e locuință, și apoi 500 de m e totuși o distanță considerabilă. Unde mai pui că între terenul de golf și rampa de gunoi ar mai fi și o șosea, plus Mureșul. Deci nu ar trebui să deranjeze cu nimic activitatea sportivă de acolo.

În ce măsură ar putea să afecteze o viitoare dezvoltare economică a zonei, asta rămâne de văzut. Urgența de azi e constituită de colectarea gunoaielor și, dacă se va finaliza această variantă, ea trebuie salutată. Căci, evident, e mai bună decât cea existentă ori cea de la Partoș. E departe de oraș, departe de case, nu sunt în zonă decât niște firme, care nu-s afectate, iar jocul de golf de la Teodora Golf Club nu are de ce să fie afectat.

Așadar, bravo, uite că se poate.

Ar mai fi, desigur, o altă variantă la care stăpânirea orașului gândește, însă ea e una foarte puțin probabilă. Adică, ar spera ei, cu acordul lui Ion Dumitrel și al Consiliului Județean, să folosească una din facilitățile de la Galda – marea groapă ecologică, care e funcțională dar nu funcționează pe motiv de administrație de succes și proceduri făcute după ureche. Numai că, acolo, e greu de dat liber la operare. Atât din cauză de reguli și legislație, cât și din prisma unui precedent grav, ce ar fi astfel creat. Adică, dacă li s-ar permite celor de la Alba Iulia să ducă, de ce nu li s-ar permite tuturor din județ? Așadar, rămânem pe varianta Constantinescu – Salprest – Șoseaua de centură.

Să fie bine, ca să nu fie rău, că binele înfrânge.

0 0 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest
1 Comment
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile
Alburnus
Alburnus
8 februarie 2020 22:26

Deci au ajuns la …mâna d-lui Constantinescu pe care l-au înlăturat nu demult, de la tarife mici, decente, pentru tarife care aproape s-au triplat la Polaris.