Nici nu știu cum să încep textul ăsta. Serios, am scris și șters de vreo 10 ori deja aceste prime rânduri. Că, serios, pe bune, îmi vine să înjur! Dar așa, ca la colțul blocului, după 10 beri. Băi, serios, mă uit și nu-mi vine să cred. Fiți atenți aici.

Paul Voicu, liderul neînfricat al Primăriei Alba Iulia, omul pe care providența l-a lăsat să ne ghideze prin furtuna asta a pandemiei coronavirus, a avut zilele astea o mare idee: să ducă Primăria pachete vârstnicilor care, normal, trebuie să stea în case. Adică să le facă bătrânilor cumpărături, pe bani lor, ai bătrânilor. În sine, nu-i musai o idee rea, în sensul că e totuși ceva. Adică, n-am văzut încă, de la administrația asta, un plan clar de măsuri, ceva rațional, logic. Dar, să nu mă pierd cu asta, că încerc să nu-i cert prea tare în zilele astea. Bun, au făcut ei chestia aia și, ce credeți?

Păi s-au apucat să pompeze lovele publice în cururile, pardon, conturile presei locale. Da mă, să scrie ăia, jurnaliștii lui fried fish, despre acțiunea lui, despre campania „Ajutăm seniorii”.

Uite, 11.500 lei la Unirea Press SRL. Adică la ambalajul de slănină, fostul oficios al PCR, ajuns acum în proprietatea familiei Popa, după o sublimă privatizare făcută în aburii tranziției. Adică, 11.500 de lei, din bani publici, ca să promoveze băieții și fetele de la ambalajul de slănină o chestiune fucking umanitară băi. Adică să spună oamenilor, persoanelor în vârstă, că Primăria le va face cumpărăturile, dacă au nevoie, pe perioada în care stau în izolare. Bravo, felicitări Zelu Popa!

Și uite, încă 7.000 de lei la Independent SRL. Adică, la băieții de la alba24.ro. Ete, voiați să știți care e tecretul băieților intetetentenți și plini de bani? Ăsta e mă! Ăsta, să iei, în momentele astea, 7.000 de lei de la Primărie ca să promovezi o campanie socială. Bravo, felicitări Florin Corcoz și Claudiu Makkai!

 

Un alt contract, de data asta doar 1.200 de lei, a fost dat celor de la Atlas SRL. „Celor”, sanchi. Că e de fapt vorba de Radio Atlas FM, deținut de Emil Pojar, care-i probabil și singurul ascultător. Mare om… de radio. Eh, cum ziceam, și ăștia promovează, pe bani publici, astfel de acțiuni. Bravo, felicitări Emil Pojar!

 

Încă un contract, 500 de lei „decât”, a fost dat către Start Media Center. Adică la singura revistă din lume care își zice revistă dar n-are texte, Pro Alba. Cum cine e Star Media Center sau ProAlba? Eh, e legitimă întrebarea. Păi, e Gabriel Cobusneanu, iar revista e o chestie în sistem pre-pay, unde oricine publică orice, pe bani. Și dacă-s bani publici, cu atât mai bine. Bravo, felicitări Gabriel Cobusneanu!

 

Și, încă unul, că nu puteau să lipsească din împărțeala asta reprezentanții Marelui Prieten Imaginar. Mdap, 800 de lei au primit și cei de la Reîntregirea SRL, firma Arhiepiscopiei. Care au acel Radio Reîntregirea, unde cică se fac emisiuni radio. Și ăștia, în numele Domnului, au primit bani publici ca să promoveze, azi, în vremurile astea, activitatea Primăriei Alba Iulia. Bravo, felicitări tovarăși popi!

Așadar, în plină pandemie, în plină criză cum n-a mai văzut nimeni vreodată, Primăria Alba Iulia mai mult se face că face și, când chiar face ceva, găsește că e bine să toarne niște lovele în conturile publicațiilor locale. Vreo 21.000 de lei în total. Că așa e băi la noi în vremi de criză. Așa arată bipezii din administrație și presă. Niște oameni, că altfel nu le pot zice, care înțeleg ce înseamnă solidaritatea! Bravo, felicitări!

P.S. În caz că au să fie din-ăștia care au să măcăne că vai, ne plângem pentru că n-am primit și noi, vă zic doar atât: am refuzat de n-șpe ori bani publici, propuneri de „colaborări” și contracte din partea instituțiilor publice. Am publicat un comunicat de presă despre inițiativa Primăriei, asta cu bătrânii, cum am publicat și alte comunicări ale lor, care au fost de interes public. Și o să continuăm să le publicăm, gratis. Aici, la abnews.ro, regula a fost, este și va rămâne aceeași: fără relații financiare cu instituții publice, fără contracte din bani publici.

Lasa un raspuns

avatar
  Aboneaza-te  
Notificare