Sunt multe lucruri pe care le poți deja băga de vină actualei administrații. Au trecut deja niște luni bune iar cele mai multe dintre promisiunile electorale au rămas acolo, agățate undeva în colțului unui afiș electoral. Transparență? Cam din părți. Digitalizare? Foaie și creion. Reformă în administrație? S-au schimbat lucrurile cum se schimbat șosetele în armată.

Poți să-i tragi de urechi, fără probleme, pentru o grămadă de chestii, de la achiziții de prostii și până la angajări sau alte cele, toate făcute parcă într-o sublimă prelungire a metehnelor celor de dinainte.

Ceea ce nu poate fi însă acuzat sau criticat e meciul cu STP Alba Iulia S.A. Nu poți, logic, rațional, să nu apreciezi poziția corectă cu privire la probabil cel mai mare șmen pe bani publici care se petrece în acest oraș.

Combinația cu transportul public e veche și de ani buni, din bugetul orașului, se sifonează și s-au sifonat zeci de milioane de euro. E o combinație pusă la cale în mandatele Hava și care, ar vrea unii băieți care atârnă la punguța cu bani publici, să continue și acum.

Subvenționarea transportului public e una despre care am scris atât de mult că am tocit tastaturi la rând. Lipsa de transparență, suveică, combinații și multe, multe milioane de euro care se scurgeau, cu dedicație, în buzunarele acestui privat special. Autobuse vechi, turcisme de tot rahatul, gioarse care poluează, dar pentru care fiecare Primăria scotea din buzunarele albaiulienilor saci cu bani. Milioane de euro anual.

Acum, ăștia noi au tras frână. Nu mai vor să ducă șmenul înainte. Nu mai vor să plătească atâtea și atâtea milioane din banii albaiulienilor. Și pe bună dreptate. E un șmen vizibil din spațiu. Cosmonauții care privesc spre Terra pot să se minuneze nu doar de Marele Zid Chinezesc ci și de muntele de bani încasat de Stelică Nicola din bugetul municipiului Alba Iulia.

Ei bine, acum s-a ajuns în faza de scandal. De procese. Pentru că acest Stelian Nicola, născut și crescut în umbra lui Mircea Hava, are fix apucăturile de tartor are măritului europarlamentar. La fel ca ăsta din urmă, Stelică are senzația că domeniul public, că orașul întreg, e al lui și face el cum vrea. Trăiește cu senzația că drumurile din oraș și transportul public sunt un fel de drept divin care i se cuvine, la pachet cu milioanele de euro din buget.

Numai că, așa cum ziceam, băieții ăștia noi, cu toate problemele lor, au făcut măcar ceva bine: au pus frână aruncatului de bani către Nicola și au deschis un veritabil front de luptă. Ceea e e foarte bine.

Numai că – și nimeni nu se aștepta la asta – nici Stelică n-a stat cu mâinile în sân. Doar nu era să lase milioanele alea de euro. Pentru început s-a mers frumos, prin intermediul presei degrabă încasatoare. Doar sunt destui gurnaliști pre-pay gata să renunțe la logică și rațiune, asta dacă le aveau, pentru a susține cauza STP Alba Iulia S.A.

Ăsta e doar începutul. Pleșa & Compania ar face bine să se pregătească, căci tăvălugul cu „dezvăluiri” ale unora cu pixul flasc are să continue, precum un film prost ce s-ar putea numi, fără probleme, „Futaiul Impotenților”.

Meciul pare însă că a intrat și în faza a doua. Pe ordinea de zi a Ședinței de CL de săptămâna asta există un proiect prin care STP S.A cere vreo 6 milioane de lei subvenție. Desigur, prin intermediul AIDA TL, ONG-ul suveică despre care am tot scris. Va trece? Nu va trece? Și mai mult, se va menține contractul cu ei?

Nicola a ieșit la atac și mai tare. Ca să pună presiune pe consilieri și pe instituție, a tăiat gratuitățile și abonamentele la autobuse. Adică, pe motiv că, sanchi, nu dă Primăria banii – deși el vrea, de fapt, un nou contract, că suma asta de 6 milioane e doar o fracție din ce era el obișnuit – abonamentele elevilor și pensionarilor nu mai funcționează. Ca să înjure lumea la Primărie, încurajată de șoferii instruiți să le explice pasagerilor cine e de vină.

E, desigur, parte din „joc”, din „război”. Însă e o acțiune nu doar mârlănească ci un vădit șantaj. Căci, dacă problema era că nu mai poate să ducă pasagerii cu autobusele, pentru că nu dă Primăria banii de subvenție, atunci ar fi oprit cu totul transportul public. Ar fi ținut autobusele în bază și asta e, nu le dăm drumul până nu ne dați banii. Însă asta n-ar mai fi fost o presiune, un șantaj. Cine le-ar mai fi explicat pasagerilor că Pleșa e de vină? Cine ar mai fi înjurat Primărie?

Din păcate, pentru Stelică Nicola, probabil că omul e consiliat de aceleași genii ca și Hava, Voicu și ceilalți care credeau că orașul e moșia lor. Aceste apucături de dumnezei ai banului public nu mai țin azi, în 2021. Majoritatea covârșitoare a locuitorilor din Alba Iulia nu doar că nu folosesc autobusele, dar sunt de-a dreptul oripilați când aud despre sumele scurse din bugetul public către conturile private. Enervarea unor pensionari nu va aduce, cel mai probabil, presiunea pe care Stelică o speră. Consilierii locali, chiar și așa cum sunt ei, la nivel de calitate umană, n-ar trebui să fie afectați de asta nici o clipă. Cel puțin nu de astfel de acțiuni de șantaj.

Însă despre plasele cu firfirei, care-s mult mai convingătoare decât astfel de acțiuni, ei bine, aici e altă poveste….

4.2 5 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest
1 Comment
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile
trackback

[…] privind stabilirea compensaţiei acordate de la bugetul localal Municipiului Alba Iulia către Societatea de Transport Public SA Alba Iulia pe anul […]