Cum se digitalizează Primăria lui Pleșa, cu stații grafice de la firmele prietene

În data de 23 februarie, Primăria Alba Iulia cumpără niște echipamente hardware, anume 5 stații grafice plus 5 monitoare, precum și niște licențe – una Sketchup Pro, una Lumion 12 Pro, zece MS OFFICE 2021 și șase ZwCad 2021. În fapt, licențele nu au fost cumpărate ci, cum se practică, închiriate pentru trei ani.

Cu toate că au făcut așa o achiziție serioasă, nimeni din Primărie, nici edilul Pleșa și nici vreunul dintre mulții comunicatori cu simbrie, n-a suflat nimic. Nu tu laudă pe Facebook, nu tu „uite ce-am făcut, cum am promis”, nu tu un „rând pe rând” tocăm bugetul și cumpărăm de toate. Așa că, dacă ei nu s-au lăudat cu marea digitalizare, am zis să-i întrebăm noi care e faza cu aceste stații grafice, la ce anume le trebuie stații grafice în primărie și softurile respective.

Iată, așadar, ce zice Primăria:

Cele 5 stații grafice, cu monitoarele și licențele de software aferente, au fost achiziționate pentru Serviciul Urbanism, deoarece:

  1. Toate proiectele de urbanism se vor depune, în viitorul apropiat, în format electronic și editabil. Pentru a implementa acest lucru, avem nevoie de licențe de autocad pentru verificări, posibilitate de vizualizare pdf și ortofotoplanuri de dimensiuni mari, iar toate acestea se pot face în prezent decât pe un singur calculator.
  2. În viitorul apropiat ne dorim ca toate proiectele publice de urbanism să poată fi făcute în cadrul biroului din primărie. Politica urbană trebuie făcută de administrația publică, lucru care va duce la calitate crescută a proiectelor și la economie pentru bugetul local.
  3. Toate proiectele, la fel ca și într-o firmă privată, necesită licențe de programe de editare, simulare 3D, randare, care nu pot fi instalate pe calculatoarele existente în birou, deoarece necesită putere mare de calcul.
  4. Verificarea proiectelor și a bazelor de date GIS, precum și completarea bazei de date, necesită editare și procesare, lucru care in prezent se face cu dificultate pe un singur calculator.
  5. PUZul pentru zona economică a avut un buget pentru anul 2021 de 350.000 lei. Datorită faptului că acest PUZ nu a fost externalizat și a fost realizat de către personalul primăriei, pe calculatoare care sunt depășite atât moral cât și fizic, o parte din economia respectivă a fost redirecționată pentru echipare tehnică.”

Ați citit? Ați râs? Adică, pentru că „toate acestea se pot face în prezent decât pe un singur calculator”, zice răspunsul compus de o Dăncilă a Primăriei, au cumpărat cinci stații grafice. Licențe au luat ba câte una, ba șase, ba 10 Office. Mă rog, detalii. Apoi, zic ei, aveau un buget de 350.000 pentru PUZ-ul zonei economice, însă întocmirea lui nu a fost externalizată, așa că au rămas bani, din care o parte au fost mutați pentru asta. Evident, nu ne-au indicat un HCL prin care au fost redistribuite sumele. Pentru că, cel mai probabil, nici nu există unul. Și o să vedeți mai jos de de ce.

Să vorbim puțin despre achiziție, însă. Ea a fost făcută, în data de 23 februarie, printr-o procedură simplificată. Adică, au făcut ei o listă cu cerințe, super detaliate, astfel că s-a nimerit o singură firmă gata să vândă Primăriei tot ce avea nevoie.

Firma se numește INFOGRUP SRL, din Alba Iulia, și e cunoscută pe plan intern și internațional ca având cele mai bune prețuri în materie de stații grafice. Se ascund cei de la Alien Store, de la E-Mag, de la Cell, Altex și orice altă mare companie care vinde scule Hi-Tech. De altfel, cei de la InfoGrup sunt cunoscuți și ca având cele mai mici prețuri la licențe, chiar mai mici decât producătorii.

Nu în ultimul rând, InfoGrup este cunoscută ca o firmă de casă a Primăriei Alba Iulia – și a multe altor instituții din Județ. Însă, poate cel mai important, InfoGrup are birourile cel mai aproape de Primărie, deci e ușor cu livratul. Faptul că, în întreaga campanie electorală, geamurile magazinului InfoGrup au fost suport pentru afișele electorale cu Gabriel Pleșa nu are nici o legătură cu faptul că firma primește, pe bandă rulantă, contracte, cele mai multe prin atribuire directă, de la primăria condusă de Gabriel Pleșa.

Cele cinci stații grafice, cu tot cu monitoarele aferente, au costat 65.360 lei, plus TVA.

Închirierea softurilor, pentru perioada de trei ani, a costat 56.445 lei, plus TVA.

Ei bine, acum să revenim puțin la răspunsul primit de don Pleșa, în care ne zice că banii au venit din banii necheltuiți pe PUZ-ul pentru Zona Industrială. Păi, treaba e că nu e chiar cum zice Primăria. Adică, fie ne mint pe noi, fie mint în documentele oficiale, postate în sistemul de achiziții publice. Sau, mă rog, posibil să nu mai știe nici ei când anume mint.

În documentele oficiale ei spun că, de fapt, cumpără computere portabile. După care și explică motivul achiziției, anume „Având în vedere nevoile existente în primărie, au fost propuse și vor fi aprobate sume în bugetul aferent anului 2021, pentru achiziția de laptopuri pentru Primăria municipiului Alba Iulia, care să fie utilizate de angajații care vor lucra la distanță, pentru implementarea sistemului de telemuncă”.

Așadar, rămâne ca instituțiile abilitate – de îndată ce le vom sesiza – să lămurească această achiziție. E vorba de laptopuri pentru telemuncă? E vorba de stații grafice portabile, la care au luat și monitoare? E vorba de niște bani bugetați pentru ceva, din care s-a cumpărat altceva, fără un HCL? E vorba de niște caiete de sarcini cu dedicație? Sau, vorba Dăncilei care se ocupă de comunicarea lui Pleșa, „e decât” o mică greșeală, o eroare umană făcută de om.

5 1 Vot
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
0 Comments
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile