Așa cum vă ziceam în urmă cu ceva vreme, Primăria Alba Iulia a refăcut lista cu evenimente publice. Cu chermeze și câmpenești desfășurate în condiții speciale, cu respectare normelor de igienă și distanțare socială și în cadrul cărora, pe o grămadă de bani publici, le oferă câtorva cetățeni concerte și spectacole „cu intrare liberă”.

Ceea ce de altfel bănuiam atunci s-a adeverit în ultimele zile, în sensul că toate chestiile astea sunt de fapt o scuză, un motiv numai bun pentru ca Paul Voicu și ceata de peneliști ai administrației locale să toarne bani în conturile presei locale. De ce? Păi pentru că vine campania electorală, cum de ce?

Pentru că vin alegerile și presa trebuie să mănâncă și gura ei, ca să poată apoi să pupe cu gura aia nețărmuritele realizări ale lui Paul Voicu. Iar sumele sunt atât de mari că presei locale din Alba Iulia i-a intrat bănetul ăla nu doar prin gură dar probabil începe să le iasă pe ochi, de n-au să mai vadă sărmanii mânuitori ai condeiului nici o problemă în activitatea instituției numită Primăria lui Voicu Paul.

Dar, să trecem la exemple. Urmează, în weekendul următor, Alba Iulia Music & Film Festival, eveniment pentru care Primăria a bugetat 200.000 de lei. Evenimentele, cum spune chiar Primăria, vor ave loc în condiții de siguranță și distanțare socială. Adică un public restrâns, normal. Și, cu toate astea, o bună parte din banii ăștia vor merge pentru servicii de promovare. Spre exemplu:

Suma de 1.000 de lei va merge la Mediakit SRL, care e o agenție și lucrează cu stații radio naționale și regionale. Adică, pentru posturi precum EuropaFM sau ProFM, cu care lucrează agenția, merge fabuloasa sumă de 1.000 de lei. Per local însă, că aici candidează viceprimarul cu atribuții de primar, iaca mai joc.

Suma de 2.000 de lei merge la Radio Reîntregirea, firma popilor. Doamne ajută! Să fie bine, ca să nu fie rău. Doamne ajută!

Alți 600 de lei merg la EmmaArt SRL, firma care administrează albaștiri.ro. Mă rog.

Suma de 2.000 de lei merge la SC Atlas SRL, firma care se ocupă de Radio Atlas, probabil cel mai ascultat radio pe o rază de 200m în jurul Casei de Cultură a Studenților din Centru, unde au sediu.

Suma de 1.600 de lei merge la SC ArtonMedia SRL, care deține Urbea Mea, o publicație gratuită care se ocupă cu promovare și advertoriale.

 

Start Media Center, firma care editează o altă publicație moca, ProAlba, care însă nu mai apare în print de când cu pandemia, a primit și ea 1.500 de lei. Să fie bine!

 

Cei mai mulți bani au mers la SC Unirea Pres SA. O firmă din Alba. Băieții au primit 14.600 de lei pentru promovarea evenimentului.

 

După ei, la o lungime distanță, cu 13.000 de lei, s-au situat cei de la Independent SRL, și ea tot o firmă din Alba Iulia.

Colac peste pupăză, pe lângă toate astea, zilele trecute au mai fost semnat și un contract, 11.201 lei, pentru realizare de materiale informative pentru eveniment, cu SC Ineffable SRL.

Una peste alta, doar pentru serviciile de promovare în mass-media locală a Alba Iulia Music & Film Festival, Primăria lui Paul Voicu a plătit peste 35.000 de lei. Asta în condițiile unui eveniment la care, din start, participarea este redusă, date fiind condițiile de pandemie în care se desfășoară.

Și apoi, în caz că o să ziceți că hei, e un eveniment public, merită promovat, iar contractele astea n-au legătură cu campania care vine, păi, hai să vă mai zicem câte ceva. Ok, n-au legătură cu nimic, dar atunci cum se explică faptul că promovarea acestui Alba Music & Film Festival a costat mai dublu decât promovarea „Festival de România 2019”, mai mult decât Ziua Națională?

De exemplu, anul trecut, pentru promovarea evenimentelor dedicate Zilei Naționale, publicațiile locale au primit, de exemplu: Unirea Pres – 8.720 lei (acum au luat 14.000), Independent – 6.000 de lei (acum au luat 13.000), Start Media Center – 1300 lei (acum a luat 1.500), Radio Reîntregirea – 800 lei (acum a luat 2.000),  Emma Art SRL – 300 lei (acum a luat 600), Atlas SRL – 1.200 (acum a luat 2.000).

Or, dacă asta e premisa, că acești bani n-au legătură cu campania electorală care bate la ușă, atunci e clar că Ziua Națională a României și promovarea evenimentelor dedicate lui 1 Decembrie, au pentru Primăria lui Paul Voicu o importanță media mult mai mică decât Alba Iulia Music & Film Festival.

Iar dacă ne gândim că astfel de evenimente publice vor avea loc cam două pe lună de acum înainte, poate mai frecvent, iar ele trebuie musai promovate, adică a căror promovare trebuie plătită, ca să fim mai exacți, păi calculat „pound for pound”, pleașca de bani dată de Paul Voicu presei locale depășește cu mult purcoiul de bani pe care Guvernul se pregătește să-l dea „subvenție” presei.

Hai, să fie bine, ca să nu fie rău. Și să citim de acum despre Primărie doar de bine, doar ce vor ei să ne zică. Să fim informați, carevasăzică.

5 3 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest
0 Comments
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile