Hai că s-a rezolvat și problema autostrăzilor. Au votat ei, parlamentarii, un proiect de lege pentru Autostrada Tg. Mureș – Iași și gata, problema e rezolvată.

Uf, dar bine că s-a votat, că naiba știe ce ne făceam fără votul ăsta. Gata, de mîine toată lumea la volan și pe autostradă cu noi, că dacă a votat Parlamentul acuma chiar se face.

Se sparie gîndul, vorba aia. De unde și legea asta? Ce rost are ea? Să fie oare parlamentarii care au inițiat-o și votat-o atît de proști? Sau e o șmecherie și demagogie la mijloc?

Adică s-au scremut ei, o ceată de parlamentari de pe la toate partidele, au propus bazaconia asta și, iată, s-a și votat. Ura! Băi, dar ce bine că în sfîrșit există o lege, că altfel nici nu știam că românul de rînd vrea șosele ori că autostrăzile astea sînt bune la ceva.

Deunăzi, zicea un domn parlamentar de pe la USR că legea asta vine din ”exasperare”, pe motiv că Guvernul nu-și face treaba.

Rar am mai întâlnit așa tembelism. Cum adică, mă, din exasperare? Și dacă ești exasperat transformi Legislativul în Executiv?

Sigur, Guvernul e prost, no doubt about it. E o sublimă împerechere de prostie și amatorism, peste care partidul unic a turnat esență de hoție. Dar de aici și pînă în punctul în care Parlamentul votează o lege pentru construirea unei autostrăzi anume, într-un termen anume și cu sume de nu se știe exact unde ori cît de mari, e cale lungă.

Spre exemplu, zice în legea asta că obiectivul ”se finanțează de la Bugetul de Stat, prin intermediul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din credite externe și din fonduri eurpene disponibile în exercițiul financiar multianual 2014 – 2020”.  Păi bine mă, dăștepților care ați votat legea asta, dar cu cît se finanțează ea? Cît are să coste ea exact? Cît sînt de la buget și cît din credite și cît din fonduri europene? Și de unde luăm creditele astea? Și a scris cineva proiectele de finanțare europeană?

Mai apoi, tot în lege se zice că ”Ministerul Transporturilor e responsabil de coordonarea realizării obiectivului de investiții”. Uf, dar bine că n-au scris la lege că trebuie să se ocupe Ministerul Sănătății. Pe bune mă, ziceți voi că Ministerul Transporturilor e responsabil de construcția autostrăzilor? Mda, măcar acum avem o lege care zice că e cineva responsabil. Că iresponsabili știm că-s mai toți. Plutonierul Evidență pare că a votat și el pentru legea asta.

Și tot în lege se mai dă și un termen Ministerului Transporturilor, respectiv 4 ani în care să facă Autostrada. Așa, că mna, 4 ani e suficient. Dar e suficient oare? S-a făcut vreun studiu sau ne bazăm doar pe experiența anilor precedenți? Iar dacă nu o face în 4 ani ce se întîmplă? O să vină parlamentarii care au votat și o să-l tragă de urechi pe Ministrul Transporturilor? Îl dau în judecată? E pus Ministerul la colț și primește bulină neagră? I se scade nota la purtare? Ce se întîmplă dacă legea asta nu se respectă?

Să îmi fie cu iertare, dar un așa amatorism e o chestiune rarisimă. Nici analfabeții care-și făceau loc în Parlament agățați la mîneca lui Vadim nu veneau cu așa propuneri legislative imbecile.

Desigur, e un joc demagogic și poate un bun exercițiu de PR din partea unor parlamentari care, ia te uită, au votat ei să se facă autostradă în patru ani. Să-i aplaudăm cu toții!!! Ura!! Ura!! Cu fonduri de la UE și din credite și de la buget și de pe la naiba mai știe unde ori cît. Băi, dar au votat ei, deci în 4 ani e gata.

Fără doar și poate că autostrada asta trebuie construită. Cum trebuiesc construite și celelalte. Așa cum trebuiesc construite ori modernizate și spitalele și școlile. Dar asta nu se face prin preluarea, de către Parlament, a puterii executive. Parlamentul, dacă vrea, poate să doboare Guvernul, prin moțiune de cenzură, și să pună unul care să chiar facă autostrzăi. Dar n-au să facă asta.

Tot ce face legea asta e să le dea unor parlamentari o ocazie și un motiv de a se pupa singuri în cur și de a se felicita pentru cît sînt de buni. Că n-are să facă nici Guvernul ăsta, și nici un altul, cu sau fără legea asta, Autostrada Tg. Mureș – Iași în patru ani. Și ce se va întîmpla atunci cînd nu va fi fost făcută? Păi, ce să se îmtîmple, nimic. Ca de obicei. Ca întotdeauna.

Lasa un raspuns

avatar
  Aboneaza-te  
Notificare