După învățământul online care a afectat grav sistemul românesc de educație în ultimul an, o altă problemă se arată în acest moment dinspre Ministerul Educației: intenția declarată de a reduce numărul de clase și de norme didactice în școlile din întreaga țară.

În același timp tot mai multe voce se aud în rândul celor care contestă intenția Ministerului Educației de a reduce numărul de clase pentru a face economii bugetare.

Una dintre aceste voci este a tânărului consilier local albaiulian Paul Victor Florea:

„Sunt ÎMPOTRIVA reducerii numărului de clase și a reducerii normelor didactice în contextul scăderii demografice a numărului de elevi!

SUSȚIN, în schimb, reducerea numărului de elevi într-o clasă la 20-24 (la liceu), astfel încât să ne aliniem la standardele europene de calitate în învățământul preuniversitar și să respectăm totodată prevederile articolului 65, alin. (1), lit. e din Legea educației naționale.

Ca regulă, propun să operăm cu numărul mediu de elevi propus de legea educației pentru fiecare ciclu de studii (7 pentru antepreșcolar, 15 pentru preșcolar, 17 pentru primar, 22 pentru gimnazial, 14 pentru învățământul de artă, 24 pentru liceal, dual și profesional, respectiv 25 pentru postliceal). Dacă nu putem salva toate normele didactice, mergem către minimul numărului de elevi într-o clasă, astfel cum e prevăzut de lege.

BENEFICIILE REDUCERII NUMĂRULUI DE ELEVI ÎNTR-O CLASĂ:

1.Învățământ de calitate pentru elevi.

2.Proces de predare-învățare eficient, cu accent pe dezbatere și individualizarea metodelor, educație non-formală și informală.

3.Păstrarea normelor didactice.
4.Păstrarea numărului de clase.

Înțeleg că Guvernul nu are bani și trece printr-o perioadă grea, dar e nedrept să te folosești de o situație indepedentă de voința tuturor (scăderea demografică a numărului de copii) pentru a tăia norma didactică, a scădea salariile profesorilor și, în final, a face concedieri și, în același timp, nici nu respecți o lege pe care Parlamentul a adoptat-o.

Trebuie să fim oameni și să respectăm și legea. De aceea, cea mai bună soluție este transformarea problemei în oportunitate, alinierea la standardele occidentale și reducerea numărului de elevi într-o clasă.

Pe scurt: Învățământ centrat pe elev!!!

Fondatorul învățământului românesc modern, Spiru Haret, spunea că „cum arată astăzi şcoala, aşa va arăta mâine ţara”.

Paul Victor Florea, consilier independent în C.L. Alba Iulia

2.7 3 Voturi
Article Rating
Aboneaza-te
Notificare
guest
0 Comments
Raspunsuri in text
Vezi toate comentariile